tirsdag den 9. juli 2013

Pølsemix

Ja, der står pølsemix. Jeg har valgt netop dette ord til at beskrive dig, min sødeste kone. Eller snarere til at beskrive hvad du ikke er. For du er ikke en uinspireret, sammenkogt ret med en overdøvende smag af sukkerfyldt Heinz Ketchup. Hvis jeg skal holde mig til madbeskrivelses-stilen, synes jeg, at vi skal vende kursen mod vores lille koneferie til Palafrugell i Spanien. Se dét var en overdådig, kulinarisk ferieoplevelse!, der meget fint kan anvendes som analogi til et Kade-portræt. Ferien var fuld af vandmelonbreezers, boblende og lidt lunken cava (så fine er vi jo heller ikke), overdådige mængder af grillede grøntsager og små uheld med natron. 


Spanien, smanien. Sådan er du også i DK. Omgivelserne er bare lidt mindre havbruste, men små uheld forekommer stadig - i større eller mindre grader af natron, og nu har du fået en baby. Den dejligste lille dreng. Enough med al den pølsesnak, du ved jo godt, at jeg ikke kan li' pølser altså.


/ Mia
Min glade kone, Katrine
Min glade kone, Katrine 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar