torsdag den 25. juli 2013

Lakridskoldskål og til globryllup hos Jonathan Spang

Jeg fandt, og har her til aften afprøvet, den bedste opskrift på koldskål nogensinde. Den må simpelhen deles. Billedet nedenfor siger vist det hele, så det er bare med at lave litervis og så slubre, slubre, subre. Mums filibaba den er lækker. Jeg lavede lidt hindbærsmat (couli) til og det stod bare godt til den søde ladridssmag. You have got to try it :)Den er lavet på 1L kernemælk, ½L A38, lidt sukker, vaniljekorn fra en ½ vaniljestang, 2-3 spsk lakridspulver - jeg brugte dog lakridsrodspulver (det er lidt sødere, tror jeg) og så blande blande. Hindbær kogte jeg bare ind til en tyktflydende sirup med lidt sukker og vand.

For at det hele ikke skal handle om dessert eller syndig aftensmad, så er jeg blevet vældig begejstret for programmet "100 grunde til at han får for lidt", som kører på DR3. Har du mon set det? Hvis ikke, kan jeg fortælle, at det et et velsammenstøbt program om mænd og deres uvaner. Altså listerede uvaner (kan du se hvorfor jeg er excited?), som kommenteres af en masse kendte - heriblandt Emil Thorup. Den hidtil bedste og meget ironiske del af programmet, hvori jeg bliver i tvivl, om jeg lider af inkontinens eller bare er for godt underholdt, består i den del, hvor han taler om sin metier - hvordan mænd skal være mænd. Det er jo særligt ironisk, når man tænker over, at han selv er prydet med mere makeup end de fleste kvinder er det. Det bliver det dog ikke mindre sjovt af, og mænd med bøllehat er da korrekt et no go. Der opstår således en barnlig glemsel om forestående toiletbesøg pga. for meget sjov. Denne følelse er ikke just tilskrevet den lille mandsling til Tjelles medvirken, snarere tvært imod (and you know why), men derimod programmets koncept og budskab. Jeg synes derfor, at vi skal gøre programmet efter, og lave vores egen top 10-liste. I stedet for 10 grunde til hvorfor hankønnet får for lidt (som potentielt kunne blive meget lang), synes jeg, at vi skal dyrke den positive psykologi og lave en liste over, hvorfor han netop får noget! Her er mine 5 punkter (i ikke-rangeret rækkefølge):

1. Nørdede (læs: passionerede) mænd. Det kan være, at det her er et udtryk for alt for meget Big Bang Theory, og at jeg hermed forveksler nørdet med humortistisk. Men der er da lidt om det, synes jeg. Altså mænd, der er gode til noget.

2. Mænd der kan lave mad. Den taler for sig selv, for jeg kan li' mad, og nogen må gerne lave den til mig.

3. Mænd der kan lide børn, og som ikke er bange for, at fortælle at de en dag gerne selv vil have nogen.

4. Mænd der tager stilling til ting.

5. Mænd der kan kede sig i ny og næ.

Hvad er dine 5 punkter?

Og kone, skal vi ikke tage til bryllup til efteråret? Søde Jonathan Spang turnerer nemlig med sit show, og jeg tænker, at humoristisk globryllup er lige os.


/Mia


MUMS den var god!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar