torsdag den 25. juli 2013

Koldskåler for de rigtige mænd

Hej kone.

Mums, lakrids og koldskål, to ting jeg virkelig godt kan lide - egentlig lidt et under, at jeg aldrig har introduceret dem for hinanden, men det skal jeg da prøve! Du fik dog så travlt med mændenes top-ti, at du helt glemte at skrible opskriften ned?

Jeg forstår det nu godt, for det skaber humør at lave lister over rare ting ved mænd.
Der er egentlig en del, man kunne tage fat i. Men måske jeg synes, det kan siges så banalt, at det bedste ved mænd, er, at de er mænd. 
Og de bedste mænd er dem, der ikke prøver at være andet end mænd (tag den Emil Thorup - gem så den makeup-pung væk, lås den inde og smid nøglen ad helvedes til!)

Skåret ud i fem punkter er det rareste ved mænd at:

... de er større end os. Normalt kan jeg godt lide at favne bredt og være et stort menneske. Men jeg er glad for, at min kæreste er højere end mig, har længere arme end mig og er stærkere end mig. Når jeg ligger inderst i skeen, er det dejligt at føle sig lille.

... De tør være mindre end os. De tør sige, at der er noget, de ikke er gode til. De tør at bede om omsorg - særligt når de er syge. De tør at give andre ros, for de har ikke behov for at gå rundt og være verdensmester til alting. 

... de har pænt tøj på, fordi der findes meget mere pænt herretøj end dametøj.

... de har skæg. Tidligere indlæg på denne blog vil afsløre, at jeg er vild med skæg - gerne i store mængder. 

... de kun kan tænke på én ting ad gangen. Egentlig pisser dette punkt mig også lidt af, for hvor irriterende er det ikke lige, når man står og taler til en fyr, som ingenting hører, fordi han lige er ved at binde sine snørrebånd. 
Jeg tror dog, irritationen bunder i misundelse. Fordi vi kvinder altid prøver at jonglere med 1000 bolde på én gang. 
Jeg kan godt følge med i Masterchef, give Elliot en sutteflaske, have boller i ovnen og tale i telefon - på én gang.
Min kæreste kan knap håndtere at tage et stykke snus i munden, mens han ser er afsnit af White Collar, uden at snusen ender i næseboret.
Men hvor rart må det ikke lige være. At kunne se bort fra alt andet end lige den ene ting, man laver. 


Det var de fem ting. Vi har dog glemt et punkt. Et vigtigt et:

... Pikken.. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar