mandag den 15. juli 2013

Bekendelser fra Munkebjerget

Jeg har set det, altså 'Sex, kaos og bekendelser' - det er hammergodt. Men kan jo også ligeså godt lægge kortene på bordet og være ærlig omkring, at jeg, i takt med at dagene på min barsel skrider frem, er gået fra at være en news-junkie, der hver morgen så Nyhederne, læste Politiken og hørte P1 Morgen, i stedet  labber en hver form for let-fordøjelige serier og sladder i mig.

Den viden om det Arabiske Forår, jeg lagrede i min interne hukommelse, er skiftet ud med opskrifter fra Masterchef og 'breaking news' om Medina og Christophers forhold.
Suk. Jeg frygter den dag, jeg skal starte på Journalisthøjskolen igen (Se & Hør er da sikkert også et fint praktiksted)..

Nå, men 'Sex, kaos og bekendelser' fik mig til at tænke lidt. Singlerne i programmet føler sig ensomme, og dem med partnere og børn er som vulkaner, der evigt er lige ved at gå i udbrud. Ja, ja, bla, bla - man vil altid have det, man ikke har..
Jeg nød programmet, fordi jeg kunne følge lidt med i andres hverdag og derigennem blive bekræftet i, at jeg faktisk har et temmelig rart liv.

Men. Nu må de altså lige slappe af med al den brok. Min pegefinger løfter sig fra tastaturet, og jeg er nødt til at pege lidt. Hende tvillingemoren har jo de sødeste børn! Måske hun bare lige skulle droppe idealet om at være den perfekte mor og så nyde det kaos, hun står midt i.
Og måske singlerne bare lige skulle nøjes med at brokke sig om søndagen, når de savner én at dele joggingtøj med, og ellers bare nyde deres frihed.

Jeg nyder i hvert fald min barsel og alle de ligegyldige tv-serier, der følger med. Og nu vil jeg gå ud i køkkenet og jonglere med citroner og kilovis af sukker og se, om jeg kan frembringe den lemonade, de lavede i Masterchef den anden dag - skal nok sende dig en opskrift, hvis det bliver en succes.

/Katrine.


De sure citroner har vist brug for lidt sukker. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar